SEO – tjekliste

Mange glemmer at lave et SEO tjek af deres hjemmeside inden den bliver lanceret, og det kan i værste tilfælde betyde et enormt fald i omsætning eller antal personer som kontakter. Vi er blevet kontaktet af flere større webshops, som efter lancering af deres nye…

Læs mere

Valg af SEO- virksomhed

Vær kritisk over for SEO-virksomheder Der florerer mange historier på internettet om firmaer, som føler sig snydt af et SEO firma, selvom de var garanteret en markant online succes. Her følger derfor en guideline, som virksomheder kan bruge, når de skal vælge et SEO firma….

Læs mere

Hvornår bør man poste på de sociale medier?

Der er i dag utrolig store muligheder for markedsføring gennem de sociale medier, men for at få mest ud sine posts på de sociale medier er det nødvendigt at kende sin målgruppes vaner på de sociale medier. Dette tip gælder hvad enten du har en…

Læs mere

Sådan håndteres Nofollow tagget

Før i tiden skulle man ikke bruge tid på Nofollow links, når man lavede linkbuilding. Det skulle i hvert fald kun være for trafikkens skyld. De dage er ovre for længst!  Det er efterhånden noget tid siden, at Google fjernede muligheden for rel= ”nofollow” på interne links….

Læs mere

Hvad er Metatags?

Meta- tags sørger for informationen på en website bliver mere tydelig, hvilket resulterer i, at søgemaskiner kan behandle en webside rigtigt. Meta-tags er en væsentlig faktor for SEO (søgemaskineoptimering), da SEO handler om at rangere en website højere på søgemaskiner såsom Google, Yahoo og Bing,…

Læs mere

Hvad er SEO?

Søgemaskineoptimering eller bare forkortet SEO er en proces, som mange virksomheder og organisationer gør brug af, når de ønsker at markere sig tydeligere på internettet. Det lyder måske meget ”fancy”, men er faktisk en meget almindelig metode at gøre brug af online. SEO handler grundlæggende…

Læs mere

Facebook og konkurrencer

Da Facebook blev lanceret i 2004 havde stifterne nok aldrig i deres vildeste fantasi forstillet sig, at de ville få over 1 milliard brugere, men det skete dog alligevel. Det utrolig høje medlemstal har resulteret i, at flere og flere virksomheder anvender Facebook som et værktøj til…

Læs mere